reviews

SHOW TIME

B. Muhurta (Organizer Janmastami Festival 2009 in Korsnasgard Sweden):
Musicals and Broadway are the antipodes of what I like in art and culture. I have no taste for Liza, cats, phantoms, or fiddlers on a roof, so when you came to Sweden to perform your adaptations, I expected little. Then came the surprise. Here was something genuine and sober. Deep emotions, beautifully expressed, as if painted in movement and sound. Especially the sad songs, those sad, sad stories. I felt the anguish and the pain of every single one of them. I was there at the prison and the death bed. Once again it's proven that even Broadway can be engaged, if done with love, devotion, sensibility and expertise. You've got it all. Thank you very much.

Vedanta Krit Das (Organizer Nrsimha Festival 2008 at Simhachalam Germany):
We're very thankful for enriching our festival with your sophisticated and entertaining art. Your performance, judging from the roaring applause of the 500 guests, following your performance, was loved very much.

Rick Haverbus (Organizer Summer Festival Radhadesh 2007 Belgium)
Your performance was creative, innovative, serious and very funny. You have the ability to absorb one in various moods. Someone told me: He can "speak" with a shrug of his shoulders or a light twist of his hips. And his eyebrows sing songs of their own!


KRUISTOCHT IN SPIJKERBROEK

Musical World
Peter Ohlenschlager weet van Dom Anselmus meteen een enorme griezel te maken.

www/Musical Reports.nl
Peter Ohlenschlager zet o.a de rol van Dom Anselmus neer. Ohlenschlager weet dit echt geweldig te doen. Je krijgt meteen een hekel aan dit slechte personage.

De Stentor door Marion Groenewoud:
Hoofdrolspeler Timo Descamps speelt echter een mooie krachtige Dolf die via een tijdmachine in het jaar 1212 belandt. Met zijn Postbankrugzakje en haveloze spijkerbroek draagt hij dit verhaal. Descamps heeft een sympathieke uitstraling en staat onmiskenbaar voor het goede in de mens. Terwijl de berekenende enge Anselmus (Peter Ohlenschlager) die de kinderen als slaven wil verkopen garant staat voor enige spanning.

Theaterjournaal.nl
Naast Descamps spelen nog een paar volwassenen met musicalervaring mee die een belangrijke bijrol vervullen. Zoals bijvoorbeeld de meereizende heiligen (Peter Ohlenschlager, Nikolai Slisser en Michael de Vriend) die bijzonder goed uit de verf komen.

CABARET

NRC Handelsblad door Jessica Voeten:
Peter Ohlenschlager was zonder twijfel de ster van deze show. Hij heeft een perfekte stem voor de rol van de duivelse cermoniemeester, die de wisselwerking tussen realiteit en cabaret dirigeert en hij beweegt zich sluipend en kronkelend als een roofdier.

Trouw door Doris Grootenboer:
Peter Ohlenschlager is een schitterende, boosaardige ceremoniemeester.

Algemeen Dagblad door Anita Lowenhardt:
De enige twee die er echt uitsprongen waren Peter Ohlenschlager en Roel Steinvoorte.

Haagsche Courant door Renée de Haan:
Peter Ohlenschlager is als de ceremonie-meester Fritz doordrenkt van glibberigheid.

Nieuws van de Dag door Gerard van der Zwaan:
tekenen de prestaties van Ineke Veehoven (Schneider), Roel Steinvoorte (Schultz), Simone Delorme (de cynische prostituee juffrouw Kost) en zekr die van Peter Ohlenschlager (de ceremoniemeester) zich gunstig af.

Het Parool door Hans Vogel:
Peter Ohlenschlager als de ceremoniemeester groeide zienderogen in zijn rol en straalde uiteindelijk het meeste uit.

Telegraaf door Peter Liefhebber:
Peter Ohlenschlager mag er als de ceremoniemeester zijn met zijn geraffineerde, soepele spel.